Térérzékelést fejlesztő futójátékok
- Kijelölt, kb. 15 × 15 m területen járásban haladnak a gyerekek labdával a kézben (a labda a kormány). A feladatuk, hogy a teljes terület minden „zegzugát” járják be úgy, hogy közben egyszer sem ütköznek egymással. A terület 3 fokozatban szűkül, amely eredményeképpen az információfeldolgozás mennyisége nő. Ütközés esetén oda kell vezetni az autókat a pedagógushoz, aki autószerelőként egy érintéssel megjavítja az autókat és visszaengedi őket a „forgalomba”.
Variáció(k)
- Az előző feladat futással, illetve oldalazással, szökdeléssel végrehajtva.
- Két csoportot alakítunk véletlenszerűen kettéosztva a résztvevőket. Az egyik csoport „épületté” válik, míg a másik csoportban lesznek a „városi autósok”. Cél: az ütközések elkerülésével mozogni az általános térben. Jelre szerepcsere.
- Marad a két csoport, de az épületek lassú traktorokká válnak, akik lassan mozognak a térben. A feladat változatlan: továbbra is ütközés nélkül kell kerülgetni őket. A feladat közben az autók számára növeljük a sebességet. (Miért lesz nehezebb a játék?)
- „Garázsos” játék – A játékterületen kívül 4 kisebb területet jelölünk ki a teremben, amelyeket színekkel jelölünk. Az ütközés nélküli mozgásból jelre a megnevezett színű garázsokba kell mielőbb eljutni.
- „Átfutós polipos” játék – A csoportok maradnak. Az egyik csoport polipokká változik és elhelyezkedik egy középső sávban. A polipok helyben maradnak, csak a karjuk mozgatásával érinthetik a kis bohóchalakat (vagy cápákat), akik átfutnak a polipok között a saját útvonalaikon. Cél, hogy senkit ne érintsenek meg. Akit megérintettek, szintén polippá válik.