Ülő csere zsinórlabda

ADATLAP
Játék neve: Ülő csere zsinórlabda
Javasolt korosztály:
  • 3-6.évfolyam
  • 7-12. évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Kapcsolat az eszközzel
  • Kapcsolat a társsal
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Csoportos / csapat
Eszközigény: labda
Tantárgyi kapcsolódások: Matematika
Fejlesztési terület:
  • széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
  • egyéni és szociális készségek, felelősségvállalás
Játék típusa: inklúzív játék

Ülő csere zsinórlabda

Létszám: 6–8 fő/csapat
Eszköz: 1 db röplabda és 1 méternél nem magasabb háló (gumiszalag) 2 csapat számára

A csapatokat 2 csoportra osztjuk. Az egyik fele a pályán ül le, míg a másik fele a pálya oldal- és alapvonalai mentén helyezkedik el. A játék „szervával” indul. A labdát át kell juttatni a háló túloldalára, ahol a védekező csapatnak 3 kötelező érintése van (két átadás). Amíg az „A” csapat a 3 érintést hajtja végre, addig a másik térfélen a „B” csapat mezőnyjátékosai és a várakozó csoport gyorsan helyet cserél. Az „A” csapat a 3 érintés után átdobja a labdát, és a „B” csapat „új” játékosai fogadják ülő helyzetben. Amíg a „B” csapat végrehajtja a 3 érintést, addig az „A” csapatnál van gyors csere.

Módszertani ajánlások, megjegyzések

  • A csapatokon belül is használjunk megkülönböztető jelzést a két csoport között! Így segíthetjük a csapatokat, hogy melyik (színű) csoportnak kell a pályán lenni, illetve kevésbé tévesztik el feladatukat.