Érd el a vonalat!

ADATLAP
Játék neve: Érd el a vonalat!
Javasolt korosztály:
  • 3-6.évfolyam
  • 7-12. évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Kapcsolódó mozgáskoncepció: Kapcsolat a társsal
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Csoportos / csapat
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások:
  • Matematika
  • Természetismeret / természettudomány
Fejlesztési terület:
  • széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
  • egyéni és szociális készségek, felelősségvállalás
Játék típusa:
  • feladatjáték, játékos feladatok
  • kooperációs játék

Érd el a vonalat!

Létszám: egész osztály csoportokban
Eszköz: nem szükséges

A tanulók a játéktér közepén állnak fel. Jelre a szabadon választott alapvonal felé kezdenek futni. A következő sípszóra irányt kell változtatniuk és az ellenkező irányba, a másik alapvonal felé folytatni a futást. Az a győztes, aki először éri el az egyik határvonalat.

Variáció(k)

  • Párokba rendeződnek a gyerekek, de mindketten jobb kézzel karolnak a társukba, így ellenkező irányba néznek a pár tagjai.
  • A tanulókat 4-5 fős csoportokba osztjuk. A csoportok kézfogással egysoros vonalat vagy vállfogással oszlopot alakítanak ki, és így végzik a feladatot.

Módszertani ajánlások, megjegyzések

  • Hívjuk fel tanítványaink figyelmét, hogy a csoportos feladatban az irányváltoztatásoknál vagy mindenki hátrafelé fut, vagy mindenki hátraarcot végez! Mindegy, hogy melyiket választja csoport, de minden tagnak egyformán kell cselekednie!