Ki talál többet?

ADATLAP
Játék neve: Ki talál többet?
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
  • 7-12. évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Páros
Eszközigény:
  • babzsák, léggömb
  • pad, zsámoly, bordásfal
  • alternatív, saját készítésű eszköz
Tantárgyi kapcsolódások: Magyar nyelv és irodalom
Fejlesztési terület: egyéni és szociális készségek, felelősségvállalás
Játék típusa: inklúzív játék

Ki talál többet?

Létszám: párosával az egész osztály
Eszköz: hegyező, radír, kendők, sálak sapkák…

Minden tárgyat be kell rakni az iskolatáskába, kivéve tanulónként 4 db olyan tárgyat, ami nem hegyes. A diákoknak mind a 4 darab tárgyat jól láthatóan el kell helyezni az osztályterem bármely részén: pad tetején, pad alatt, széken, szék alatt, nyitott padokban, polcokon. Ezután a pár egyik tagja beköti a szemét, így ő „vak” lesz, a társa pedig az ő vezetője. A párok egyszerre indulnak. A vezetők segítségével a „vakok” megpróbálnak minél több tárgyat összegyűjteni. Ha minden tárgy gazdára talál, szerepcsere következik!

Variáció(k)

  • Bízz a szavamban! Ebben a változatban a játék közben nincs testi érintkezés, csak szavakkal irányíthat a vezető.
  • Mit keresek? A játék elején a „vak” diákok nem látják, hogy milyen tárgyakat és hova helyeztek el társaik.

 

Módszertani ajánlások, megjegyzések

  • A vezetést a korábban leírt módszerekkel (vezető elöl, látássérült mögötte) végezzék a tanulók!
  • Nagyság szerint különböző pontszámokat érhetnek a tárgyak. Minél kisebb egy tárgy, annál több pontot ér.
  • Adjunk jelképes botot a „látássérült” kezébe!
  • Ütközés esetén az ütköző pároktól vonjunk le pontot/pontokat!