Tüzes ember

ADATLAP
Játék neve: Tüzes ember
Javasolt korosztály:
  • 3-6.évfolyam
  • 7-12. évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Térbeli tudatosság
  • Kapcsolat az eszközzel
  • Kapcsolat a társsal
Helyszín: Tornaterem / szabadtér
Létszám: Csoportos / csapat
Eszközigény:
  • labda
  • bója
Tantárgyi kapcsolódások: Matematika
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
Játék típusa:
  • feladatjáték, játékos feladatok
  • kooperációs játék

Tüzes ember

Létszám: 4–8 fő/csapat
Eszköz: labdák, bóják

Két csapat egyike a pályán szétszórtan helyezkedik el (védők), míg a másik csapat (támadók) egy meghatározott pont mögött sorakozik. Az első támadó játékos játékba hozza a labdát (például gurítja, elüti, dobja, rúgja), és elkezd futni a kijelölt pályán körbe. Csak addig futhat, amíg a védőjátékosok az elkapott labdát egy előre meghatározott helyre nem juttatják, a tüzes embernek. Szükség esetén (pár lépésre a tüzes helytől) labdával a kézben lehet futni. Az ütőjátékos célja, hogy hamarabb célba érjen, mint ahogy a labda a tüzes emberhez kerül.

Variáció(k)

  • Az ütőjátékos futópályáját többféleképpen is kijelölhetjük. Lehet egy körforma, de ilyen esetben a védőjátékosok között kell kijelölni a pályát, a baseballhoz hasonlóan. De lehet a futópálya a játéktér oldalvonala is. Ebben az esetben lehet egyirányú vagy kétirányú (oda-vissza) a táv.

 

Módszertani ajánlások, megjegyzések

Hívjuk fel tanítványaink figyelmét, hogy a kezdő dobás (rúgás, ütés) iránya nagyon fontos a későbbi sikeresség szempontjából! Azaz a dobás iránya függ:

  • a bázisokon álló tanulók számától és helyétől;
  • a védő csapat elhelyezkedésétől;
  • a dobó játékos technikájától.