Színes lepedőlabda

ADATLAP
Játék neve: Színes lepedőlabda
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
  • 7-12. évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Kapcsolat az eszközzel
  • Kapcsolat a társsal
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Csoportos / csapat
Eszközigény:
  • labda
  • egyéb koordinációt fejlesztő eszköz
  • alternatív, saját készítésű eszköz
Tantárgyi kapcsolódások:
  • Matematika
  • Művészetek
Fejlesztési terület:
  • széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
  • egyéni és szociális készségek, felelősségvállalás
Játék típusa: kooperációs játék

Színes lepedőlabda

Létszám: 3–8 fő/csoport
Eszköz: egy 3×3 m méretű lepedő minimum 4-5 színre festve, 1 db röplabda

A labdát előre meghatározott színsorrendben kell továbbítani a lepedőn. A kezdés középről történik, aztán a labdának először a kék felületen, utána a piroson, majd a sárgán kell pattannia.

Variáció(k)

  • A pedagógus véletlenszerűen irányítja a színsorrendet. Azaz amikor a lepedőre – például annak kék színű mezőjére – érkezik a labda, akkor már meg kell mondani a következő színt, amin a labdának legközelebb pattannia kell.
  • Egyes színek különböző pontokat érhetnek. Arra kell törekedniük a játékosoknak, hogy
    • az érintések pontszámainak összege egy előre meghatározott számmal legyen egyenlő. Az előre kitűzött szám olyan nagy legyen, hogy csak körülbelül 10-15 érintéssel lehessen elérni;
    • a labda a színeket a hozzájuk rendelt számértékek növekvő vagy csökkenő sorrendjében érintse.

 

Módszertani ajánlások, megjegyzések

  • Hívjuk fel tanítványaink figyelmét, hogy szükség lehet az összehangolt helyezkedésre, helyváltoztatásra annak érdekében, hogy a labda a megfelelő színen tudjon pattanni!