Osztálycirkusz

ADATLAP
Játék neve: Osztálycirkusz
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Saját testtel kapcsolatos tudatosság
  • Kapcsolat az eszközzel
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Csoportos / csapat
Eszközigény:
  • babzsák, léggömb
  • kötél, karika
Tantárgyi kapcsolódások: Természetismeret / természettudomány
Fejlesztési terület:
  • széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
  • egyéni és szociális készségek, felelősségvállalás
Játék típusa:
  • feladatjáték, játékos feladatok
  • kooperációs játék

Osztálycirkusz

Létszám: 4–6 fő/csoport
Eszköz: 2 db hulahoppkarika, 2 db tornaszőnyeg, 10-12 darab babzsák vagy kendő

Az öt kialakított állomás, különböző „cirkuszi mutatványok” egy-egy helyszíne lesz. Minden csoport minden állomáson végrehajtja a feladatokat. (Amennyiben a csoportok kitalálnak más feladatokat az adott állomáson, bemutathatják azokat a többieknek.)

1. állomás – „Égő karika”
Párokban a társ által tartott (később a megszokottól eltérő szögben tartott vagy akár kigurított) karikán kell átbújni úgy, hogy közben nem érintjük a karikát (vagy nem döntjük fel).

2. állomás – Cirkuszi állatok
Ezen az állomáson különböző, cirkuszban látható állatok mozgását kell megjeleníteni, utánozni, például az elefántét (óriási, nehézkes lépésekkel), a fókáét (az ismert fókajárással), a medvéét.

3. állomás – Akrobaták
Ezen az állomáson a kikészített szőnyegeken kell egyensúlyozó „mutatványokat” végrehajtani. Ilyen lehet többek között: „kisgombóc” (hanyatt fekvésben zsugorhelyzetben, térdfogással gurulás előre-hátra, esetleg guggolásba), oldalfekvésből gurulás hason fekvésen át az ellenkező oldalra oldalfekvésbe (ezt társsal is meg lehet csinálni), gurulóátfordulások előre/hátra, statikus egyensúlyhelyzetek (például térdelőtámasz csak bal térd és jobb kéz segítségével).

4. állomás – Bohócképző
Különböző trükköket lehet bemutatni babzsákkal, kendővel vagy bármilyen jól dobható, könnyen elkapható eszközzel.

5. állomás – Lassított felvétel
A tanulók 5-5 mp-ig megtartják a meghatározott pozíciókat, pozícióváltáskor pedig a lehető leglassabban veszik fel a következő pozíciót.