Állatcsorda

ADATLAP
Játék neve: Állatcsorda
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Kapcsolódó mozgáskoncepció:
  • Saját testtel kapcsolatos tudatosság
  • Kapcsolat a társsal
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám:
  • Osztályszintű
  • Csoportos / csapat
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások: Természetismeret / természettudomány
Fejlesztési terület:
  • egyéni és szociális készségek, felelősségvállalás
  • önálló, konstruktív, problémamegoldó gondolkodás
Játék típusa: kooperációs játék

Állatcsorda

Létszám: egész osztály
Eszköz: 6-8 különböző csomag 4-5 db állatkép

A játékterületen minden gyermek húz egy titkos állatkártyát. A kártyák közül 4-6 db kártya mindig egyforma, így többen lesznek ugyanazok az állatok. Senki nem mutathatja, vagy mondhatja el az állata nevét a játék kezdetéig. Rajt jelre minden tanuló elkezdheti hang nélkül utánozni a képen látható állat mozgását. Ha két állat megtalálta egymást, akkor valamilyen testrésszel érintkezve kell tovább haladniuk. Cél, hogy minél gyorsabban találják meg a különböző állatfajok egymást külön-külön csoportokat, „csordákat” alkotva.

 

Variáció(k)

  • Az állatcsordáknak hang alapján kell megtalálniuk egymást.
  • Az állatcsordának egy meghatározott játéktérrészre kell elmenniük, miután megtalálták egymást.
  • A játékot játszhatjuk időre – mennyi idő alatt sikerül az egész osztálynak megoldania a feladatot hibátlanul.
  • A játékot párkereső játékként sokféle párban azonos képpel is játszhatjuk. (Azonos képek jelentik a párt.)