Autószerelős játék

ADATLAP
Játék neve: Autószerelős játék
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Kapcsolódó mozgáskoncepció: Kapcsolat a társsal
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Csoportos / csapat
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások:
  • Matematika
  • Magyar nyelv és irodalom
  • Természetismeret / természettudomány
Fejlesztési terület: önálló, konstruktív, problémamegoldó gondolkodás
Játék típusa: kooperációs játék

Autószerelős játék

 

Létszám: 4-6 fős csoportok
Eszköz: képek a gyerekek létszámához és a tartalmi kerethez igazítottan

A játékterületen 4 db közel azonos létszámú csoportot alkotunk, amely csoportok kis körökben ülnek. Ők lesznek az autóalkatrész-boltok. Minden csoport minden tagja választhat egy autóalkatrészt, így egy csoportban különböző alkatrészek lesznek (például alváz, motor, ülés, kormány, műszerfal, kipufogó). A játékvezető (autószerelő) mond egy alkatrészt, akik felállnak, és elkezdenek lassan futni a játékterületen (ők lesznek a csoportvezetők). Amikor a játékvezető újabb alkatrészt mond, a vezetők megkeresik a saját csoportjukat, és kézfogással magukkal viszik a soron következő alkatrészt. A játék végére minden alkatrész a helyére kerül, és az autók „műszaki vizsgára készen” mehetnek a játéktéren. Cél, hogy minden alkatrész (helyes sorrendben) a helyére kerüljön.

 

Variáció(k)

  • A játékban a vezetők nem csak a saját csoportjukból választhatnak diákot (alkatrészt), hanem a többiből is, kétszer egymás után azonban nem mehetnek ugyanabba a boltba.
  • A játékhoz használhatunk hívóképeket (a megfelelő alkatrészek nyomtatva), amelyekkel azonnal felismerhető is lesz az adott alkatész
  • A játékot bármilyen fogalmi körből gyűjtött szavakkal játszhatjuk (például emberi test: csontok, izmok, idegek, szív, tüdő; vagy egészséges táplálékok: répa, narancs, spárga, paradicsom).

Módszertani ajánlások, megjegyzések

  • A vezető szerepet (az első tanuló) mindig változtassuk.