Számos csoportalakítás

Szűrők, jellemzők...
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Kapcsolódó mozgáskoncepció: Kapcsolat a társsal
Helyszín:
  • Tornaterem/szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Csoportos/csapat
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások:
  • Matematika
  • Művészetek
Játék típusa: kooperációs játék
Osztálymenedzsment: pár és csoportalakítás
Fejlesztési terület: egyéni és szociális készségek, felelősségvállalás

 

Tantárgyi kapcsolódási pontok: vizuális kultúra, matematika
Létszám: egész osztály
Eszköz: nem szükséges

A tanulók szabadon mozognak a játéktéren, közben figyelik a pedagógus (magasba tartott) kezét, aki időnként (jelre) számokat mutat. A játékosoknak a számnak megfelelő létszámban egymás kezét fogva kört kell kialakítaniuk minél rövidebb idő alatt. (Ha a pedagógus 4-et mutat, akkor 4 játékosból álló körök alakulnak.)

Variáció(k)

  • Ha a játékvezető mindkét kezét a magasban tartja, akkor érdekes játékváltozatok adódnak. Csak a jobb vagy bal kézen mutatott számnak megfelelően kell csoportot alakítani, annak ellenére, hogy mindkét kéz mutat egy-egy számot.
  • A két kéz által mutatott szám összege, különbsége vagy szorzata adja a csoportok a létszámát.
  • Nem kört alakítanak ki a tanulók, hanem az előre megbeszélt sokszöget (például háromszög, négyszög).

Módszertani ajánlások, megjegyzések

Fontos, hogy a játék során ne maradjon egyedül senki. Ha a játék végén nem alakulhat már a megadott létszámú csoport, akkor kevesebb létszámú is elfogadható.