Számkártyák

ADATLAP
Játék neve: Számkártyák
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám:
  • Páros
  • Egyéni
Eszközigény: alternatív, saját készítésű eszköz
Tantárgyi kapcsolódások: Matematika
Játék típusa: feladatjáték, játékos feladatok

5. ábra: Számkártyák

5. ábra: Számkártyák

2. kép: Számkártyák

2. kép: Számkártyák

Számkártyák

Tantárgyi kapcsolódási pontok: matematika
Létszám: egész osztály egyénileg vagy párokban
Eszköz: minél több számkártya (1–150-ig)

A játék során a tanítványok feladata, hogy minél gyorsabban növekvő sorrendbe állítsák a számkártyákat. Egyszerre csak egy kártyát lehet felvenni, amelynek minden esetben a sorrendben következő számnak kell lennie. A számsor bármelyik számtól indulhat, vagyis, ha például valaki a 21-es számkártyát veszi fel először, akkor a következőt (22-es) kell megtalálnia. A játék végén párokat alkotva, a tanulók egymásnak ellenőrizzék a kártyák helyes sorrendjét. Ki tudja a legtöbb számot sorrendben összegyűjteni?

Variáció(k)

  • A játék egyszerűbb variációja, amikor egy-egy tanuló/pár csak azonos számokat gyűjthet. Ehhez az azonos számokból 8-10 darabot kell elszórnunk a területen.
  • Csak páros vagy páratlan számokat gyűjthetnek a gyerekek.
  • Olyan számokat kell összegyűjteni, amelyek összege (különbsége, szorzata) egy előre meghatározott szám.
  • A játék természetesen játszható bármilyen egyéb képpel. Meg kell találni az adott természeti élőhelyen élő állatokat (például tengeri állatok, erdő állatai), vagy szavakat kell alkotni betűkből.

Módszertani ajánlások, megjegyzések

Ismertessük tanítványainkkal, hogy melyik a legnagyobb szám, és hogy egy-egy számból található-e több példány is.