Számkártyák
Tantárgyi kapcsolódási pontok: matematika
Létszám: egész osztály egyénileg vagy párokban
Eszköz: minél több számkártya (1–150-ig)
A játék során a tanítványok feladata, hogy minél gyorsabban növekvő sorrendbe állítsák a számkártyákat. Egyszerre csak egy kártyát lehet felvenni, amelynek minden esetben a sorrendben következő számnak kell lennie. A számsor bármelyik számtól indulhat, vagyis, ha például valaki a 21-es számkártyát veszi fel először, akkor a következőt (22-es) kell megtalálnia. A játék végén párokat alkotva, a tanulók egymásnak ellenőrizzék a kártyák helyes sorrendjét. Ki tudja a legtöbb számot sorrendben összegyűjteni?
Variáció(k)
Módszertani ajánlások, megjegyzések
Ismertessük tanítványainkkal, hogy melyik a legnagyobb szám, és hogy egy-egy számból található-e több példány is.