Pontos idő
Tantárgyi kapcsolódási pontok: környezetismeret
Létszám: párok, csoportok, esetleg teljes osztály
Eszköz: jelzőeszközök a célterületekhez
A tanulók szétszórtan helyezkednek el a teremben. Megjelölünk egy helyet és egy időtartamot (például könyvespolc, 20 másodperc). A gyerekeknek pontosan a megadott idő alatt kell eljutniuk a kijelölt célhoz szabadon mozogva a teremben.
Variáció(k)
- Az osztályt kisebb csoportokra is bonthatjuk, amely csoportoknak meghatározott kiindulóhelyük van. Együtt (például kézfogással, vagy vállfogással) kell a meghatározott idő alatt a célba eljutni. Minden csoportnak külön célt jelöljünk ki!
Módszertani ajánlások, megjegyzések
- 1–2. osztályban az idoérzékelést segíthetjük azzal, hogy 5, illetve 10 másodpercenként hangosan jelezzük, hogy mennyi idő van még hátra.
- Hívjuk fel tanítványaink figyelmét, hogy először próbálják átgondolni az útvonalat és a sebességet, csak utána induljanak neki a „távnak”!