Pontos idő

ADATLAP
Játék neve: Pontos idő
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alternatív környezetben űzhető mozgásformák
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám:
  • Csoportos / csapat
  • Páros
  • Egyéni
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások:
  • Matematika
  • Természetismeret / természettudomány
Fejlesztési terület: önálló, konstruktív, problémamegoldó gondolkodás
Játék típusa: feladatjáték, játékos feladatok

Pontos idő

Tantárgyi kapcsolódási pontok: környezetismeret
Létszám: párok, csoportok, esetleg teljes osztály
Eszköz: jelzőeszközök a célterületekhez

A tanulók szétszórtan helyezkednek el a teremben. Megjelölünk egy helyet és egy időtartamot (például könyvespolc, 20 másodperc). A gyerekeknek pontosan a megadott idő alatt kell eljutniuk a kijelölt célhoz szabadon mozogva a teremben.

Variáció(k)

  • Az osztályt kisebb csoportokra is bonthatjuk, amely csoportoknak meghatározott kiindulóhelyük van. Együtt (például kézfogással, vagy vállfogással) kell a meghatározott idő alatt a célba eljutni. Minden csoportnak külön célt jelöljünk ki!

Módszertani ajánlások, megjegyzések

  • 1–2. osztályban az idoérzékelést segíthetjük azzal, hogy 5, illetve 10 másodpercenként hangosan jelezzük, hogy mennyi idő van még hátra.
  • Hívjuk fel tanítványaink figyelmét, hogy először próbálják átgondolni az útvonalat és a sebességet, csak utána induljanak neki a „távnak”!