"Fusd végig a számokat!"

ADATLAP
Játék neve: "Fusd végig a számokat!"
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások
Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások:
  • Járások, futások, oldalazások
  • Ugrások, szökdelések
  • Kúszások, mászások
Kapcsolódó mozgáskoncepció: Térbeli tudatosság
Helyszín: Tornaterem / szabadtér
Létszám: Osztályszintű
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások:
  • Matematika
  • Művészetek
Fejlesztési terület:
  • széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
  • önálló, konstruktív, problémamegoldó gondolkodás
Játék típusa: feladatjáték, játékos feladatok
Technikai / készség nehézség: Alacsony figyelmi kapacitású
Taktikai nehézség: Egyszerű előkészítő játékok, feladatok

A feladathoz nagyobb tér szükséges. A tanulók választanak egy számot 0 és 10 között! A választott számot úgy "sétálják vagy futják végig", mintha a földön kiterítve lenne.

Variációk(k)

  • Melyik számban van görbe vonal? Keress egyet, és szökdeld végig páros lábon! Melyikben van cikcakk-vonal? Keress egyet, és pókjárásban rajzold a földre!
  • A feladat nehezíthető úgy, hogy a gyerekek egymás után növekvő/csökkenő sorrendben mozogják végig a számokat.
  • Adható valamilyen alapművelet, amit egyénileg kell megoldani és „lemozogni” (pl. 7 – 4 = ?).
  • Átalakítható párkereső játékká, amelyben páros/páratlan számok lehetnek egymás párjai. Rajzolható párokban kétjegyű szám, akár valamilyen művelet után is. (A gyerekek egymásnak is adhatják a feladatot.)

Gyakorlatilag bármilyen helyváltoztató mozgásforma használható a feladatok „lemozgására”.