A feladathoz nagyobb tér szükséges. A tanulók választanak egy számot 0 és 10 között! A választott számot úgy "sétálják vagy futják végig", mintha a földön kiterítve lenne.
Variációk(k)
- Melyik számban van görbe vonal? Keress egyet, és szökdeld végig páros lábon! Melyikben van cikcakk-vonal? Keress egyet, és pókjárásban rajzold a földre!
- A feladat nehezíthető úgy, hogy a gyerekek egymás után növekvő/csökkenő sorrendben mozogják végig a számokat.
- Adható valamilyen alapművelet, amit egyénileg kell megoldani és „lemozogni” (pl. 7 – 4 = ?).
- Átalakítható párkereső játékká, amelyben páros/páratlan számok lehetnek egymás párjai. Rajzolható párokban kétjegyű szám, akár valamilyen művelet után is. (A gyerekek egymásnak is adhatják a feladatot.)
Gyakorlatilag bármilyen helyváltoztató mozgásforma használható a feladatok „lemozgására”.