Csoportalakító

Szűrők, jellemzők...
Osztálymenedzsment: pár és csoportalakítás
Fejlesztési terület:
  • egyéni és szociális készségek, felelősségvállalás
  • önálló, konstruktív, problémamegoldó gondolkodás

A pedagógus számokat mond/mutat, amelyek kapcsolatban vannak az adott sportággal (pl. kézilabda esetén 6, 2, 3, 4, 7). A tanulóknak olyan létszámú csoportokat kell, hogy alkotni, amilyen szám megjelenik, vagy elhangzik. Akiknek nem jut csoport, azok befutnak a mentőkörbe (a mentőkör a testnevelő által kijelölt hely), és ott alakítanak csoportot. Ha a mentőkörben egy tanuló egyedül marad, akkor bekapcsolódhat egy szabadon választott csoportba.

Kérdés: Mit gondoltok, a számok mit jelenthetnek?

Variációs lehetőségek: annyi csoportot alakítsanak, amennyit a pedagógus mutat vagy mond. A pedagógus/edző kóddal lát el egy számot (pl. „büntetődobás távolsága” = 7, „kiállítás” = 2 vagy „szaggatott” = 9), és az elhangzó kódnak megfelelően kell a csoportokat kialakítani. További lehetőség: Fuss az adott vonalra, és kézfogással alkosd meg a létszámot!

Tanulási szempontok:
- Próbáljátok a teljes játékteret bejárni, de ne lépjetek ki a pályán túlra!