Futások -energiabefektetés tudatosságával kapcsolatos feladatok

ADATLAP
Játék neve: Futások - energiabefektetés tudatosságával kapcsolatos feladatok
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások
Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások: Járások, futások, oldalazások
Kapcsolódó mozgáskoncepció: Energiabefektetés tudatossága
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Egyéni
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások:
  • Természetismeret / természettudomány
  • Művészetek
Fejlesztési terület: széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség

Futás egyenletes sebességgel (lassú/közepes/gyors)

  • futás lassan, közepes sebességgel és gyorsan

Most a hosszútávfutók sebességével fussatok! Mikor lassan futtok, nem kell magasra emelni a térdeteket, és a sarkatok érjen le először a talajra! Most pedig fussatok, amilyen gyorsan csak tudtok! Emeljétek magasabbra a térdeteket, és lendítsétek előre a lábszáratokat. Emlékeztek, ilyenkor a lábfej elülső része ér csak le, futás közben.

 

Futás változó sebességgel

  • futás fokozatosan gyorsuló sebességgel
  • futás fokozatosan lassuló sebességgel
  • futás szabadon és szisztematikusan (például lassú-gyors) változó sebességgel

Átlóban fogtok futni, fokozatosan gyorsuló sebességgel. Hogyan gyorsíthatod a sebességed? Gyorsabban léphettek, növelhetitek a lépéseitek hosszát.

 

Futás irányváltoztatással, gyors elindulás/megállás (egyénileg vagy külsőleg meghatározott módon)

  • gyors elindulás/megállás egyéni ütemben
  • futás közben jelre megállás, majd jelre elindulás (például taps, fütty, dob)
  • futás közben irányváltoztatás egyéni ütemre vagy jelzésre
  • futás közben jelre különböző statikus utánzó gyakorlatok végzése (például „alagút”, „kisasztal”, „gólya”), majd jelre futás tovább

Fussatok szabadon a teremben! Mikor tapsolok, álljatok meg, és utánozzátok azt a mozgást, amit mutatok!

 

Futás egyenletes/változó frekvenciával és/vagy lépéshosszal (idő/lépésszám)

  • futás egyenletes lépésszámmal és/vagy lépéshosszal
  • futás szabadon/szisztematikusan változó lépésszámmal és/vagy lépéshosszal, például futás „gyorsított felvétellel” (szapora lépésekkel és intenzív karmunkával)

Próbáljatok meg úgy futni, hogy hol rövidebbeket, hol pedig hosszabbakat léptek! A hosszú lépésekből ne legyen szökdelés!

 

 

 

Futás belső/ külsőleg meghatározott ritmusban

  • futás külsőleg meghatározott ritmusban (például pedagógus taps, zene, hangszerek)
  • futás belsőleg meghatározott ritmusban
  • futás belsőleg meghatározott ritmusban, hangkeltéssel (például taps, különböző testrészekre történő ütéssel)

Különböző ritmusú zenéket fogtok hallani. Kíváncsi vagyok, tudtok-e a zene ritmusára futni. Most pedig ti határozzátok meg a futásotok ritmusát, a kezetekkel tapsolva közben!