Labirintus

ADATLAP
Játék neve: Labirintus
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök: Sportági előkészítő feladatok, játékok
Alapvető mozgásformák - helyváltoztató mozgások: Járások, futások, oldalazások
Sportági előkészítő feladatok, játékok: Taktikai
Kapcsolódó mozgáskoncepció: Térbeli tudatosság
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Osztályszintű
Fejlesztési terület:
  • széleskörű mozgás-, játék- és sportműveltség
  • önálló, konstruktív, problémamegoldó gondolkodás
Játék típusa: feladatjáték, játékos feladatok
Technikai / készség nehézség:
Taktikai nehézség:

12. Labirintus

Létszám: teljes csoport
Terület: teljes játéktér
Eszköz: különböző színű bóják (területtől függően kb. 15-20 db)


Különböző színű bójákkal kacskaringós utakat alakítunk ki a pályán, amely összességében egy labirintusra (útvesztőre) emlékeztet. Az utak elejét és végét kapukkal (például zsámolyokkal) jelöljük meg. Meghatározott idő alatt a gyerekeknek különböző szempontok szerint kell végigjárni az útvonalat, a bóják érintése nélkül.

A játék során szempontok lehetnek:
–– A tanulók úgy járják be az útvesztőket, hogy nem találkozhatnak szembe társaikkal. (Ezért alakítsunk ki útkereszteződéseket is!)
–– A tanulók úgy járják be a labirintust, hogy a lehető legtöbbször próbálnak a bójáknál összetalálkozni társaikkal úgy, hogy ketten pontosan egyszerre érnek az adott bójához – ezt „pacsival” jelzik.
–– Meghatározzuk, hogy a bója melyik oldalán kell teljesíteni az útvonalakat vagy milyen mozgásformát használjanak a bójáknál (például irány- és ritmusváltoztatás, alacsony súlyponti helyzetben megkerülve a bójákat).
–– Két tanuló a játéktér ellentétes oldaláról egy időben indulva minél előbb találkozik valahol a labirintusban.

8. ábra: Labirintus

8. ábra: Labirintus