Körfogó

ADATLAP
Játék neve: Körfogó
Javasolt korosztály:
  • Óvoda -2. évfolyam
  • 3-6.évfolyam
Kapcsolódó tantervi témakörök:
Helyszín:
  • Tornaterem / szabadtér
  • Alternatív helyszínek (tanterem, folyosó, stb.)
Létszám: Osztályszintű
Eszközigény: eszköz nélküli
Tantárgyi kapcsolódások: Matematika
Fejlesztési terület:
Játék típusa: fogójáték
Taktikai nehézség:

Körfogó

Létszám: 6-8 fő körönként
Terület: a teljes játéktéren több, egymástól elkülönülő egész távolságú körök
Eszköz: –


A tanulók kettős körben állnak fel. A belsők ülésben a kör vonalát jelölik. Jelre a kívül állók megadott irányba a kör körül futva igyekeznek az előttük lévő tanulót utolérni. Akit megfogtak, egy másik csoporthoz áll, és részt vesz a következő játékban. A játék végeztével, vagy ha 15-20 másodpercig nem történt „fogás”, a belső, ülő tanulók helyet cserélnek a külső kör tanulóival.

Variáció(k)

  • Hátraarc. Jelre megváltoztathatjuk a menetirányt, így a gyerekek az ellenkező irányba futnak tovább. Egy játékon belül többször is változtathatunk haladási irányt. Az irányváltoztatással kismértékben szabályozhatjuk a játék intenzitását, valamint elkerülhetjük a kis pályán többszöri körbefutással járó szédülést.

MÓDSZERTANI AJÁNLÁSOK, MEGJEGYZÉSEK
Akit megfogtak, annak egyenes vonalon haladva el kell hagynia a körpályát. Erre azért van szükség, mert ha a fogás pillanatában hirtelen megállna, akkor balesetveszélyes helyzetet teremtene a mögötte futó társaknak.

2. ábra: Körfogó

2. ábra: Körfogó