3.1.3. A kommunikáció célja


Navigáció: < Előző Következő >

Kategória tulajdonságok
Könyv címe: A testnevelés tanításának didaktikai alapjai – Középpontban a tanulás

3.1.3. A kommunikáció célja


A kommunikáció szerves, megkerülhetetlen része mindennapjainknak. Számos célja lehet annak, hogy miért kommunikálunk. A testnevelés tanítása során is bőségesen megjelennek célok, a tanítás eredményessége és hatékonysága azonban mindenképpen az elérendő célok legfontosabbika. Megfelelő kommunikációval meggyőzhetjük a tanulókat az egészséges életmód fontosságáról, arról, hogy fizikai fittségük növelése elemi érdekük vagy arról, hogy rendszeresen vegyenek részt a testnevelésórán. Mondanivalónkat (üzenetünket) meg fogják érteni ugyan, de többségük nem fog változtatni az életmódján, nem fog tenni semmit fittsége növelése érdekében, és aki igyekezett bojkottálni a testnevelésórákat, az továbbra sem lesz a leglelkesebb résztvevő. Minden kommunikációnak tartalmaznia kell ugyanis olyan elemeket, amelyek miatt az üzenetben foglaltakat végre is hajtják a tanulók. Nem elég, ha kommunkiációnk kizárólag kognitív szinten kíván információt közölni, az érzelmekre, érzésekre is hatnia kell, képesnek kell lennie a tanulói attitűdök formálására. Ezen attitűdelemekre fókuszálva tehető hatékonyabbá a kommunikáció.

 


John Thompson kosárlabdaedző véleménye a kommunikációról (ábra)

John Thompson kosárlabdaedző véleménye a kommunikációról (ábra)